Reklamowy potencjał

Zaufanie i emocje kibiców (konsumentów), które są związane z daną osobą, przekładają się na kolejne kontrakty reklamowe.

Popularność zawodników przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie firm, które chcą by dany sportowiec zasilił szeregi promotorów marki czy twarzy danego produktu.

W przypadku polskiej kadry ilość kontraktów reklamowych prezentuje się imponująco. Po pierwsze zawodnicy drużynowo występują w akcjach sponsorów reprezentacji- przykładem jest Lotos. Po drugie w pierwszej dziesiątce, dwóch laureatów, to piłkarze: Kuba Błaszczykowski (PepsiCo, LG, Play) i Robert Lewandowski (Gillette, Huawei, T-Mobile, Vistula, Coca-Cola, Grupa Lotos, Head&Shoulders, Nike, apartamenty Złota 44). W kampaniach brał udział także trener Adam Nawałka; promował loterię urodzinową firmy Leroy Merlin i realizował działania dla firmy Fakro pod hasłem „Żyj z wizją”.

Gwiazdy świata sportu to marki same w sobie. Wzbudzają dobre emocje, kibicujemy im podczas sportowych zmagań. Sportowcy stanowią zupełnie odrębny „segment” w gronie szeroko rozumianych celebrytów. Sportowców wyróżnia ambicja i spokój, rozsądek. Co najważniejsze są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. Często jest to klucz do skutecznej komunikacji, przebić się z przekazem, nie popadając w sztuczność.

Najbardziej wpływowi z polskich gwiazd; (w/w) i za nimi kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc (klocki hamulcowe BRECK, zakłady Lotto, zegarki Atlantic), koszykarz Washington Wizards Marcin Gortat (internet LTE Play, stacja telewizji teleTOON+). Pierwszą piątkę zamyka Adam Małysz (Generali, Sony).

Postawienie na sportowca ma szereg zalet, nie mniej jednak pojawiają się w wyniku takiej współpracy zagrożenia, jak: ryzyko kontuzji, gorszej formy czy dopingu. Przykład Nike z Lancem Armstrongiem, Marion Jones, Oskarem Pistoriusem. Hertz z O.J. Simsononem. Marki w takich sytuacjach odcinają się od sportowców, nie chcą być kojarzone z jego negatywną postawą. Mimo tych głośnych przykładów, różne badania wskazują, że na sport warto postawić. Połączenie sportu i marketingu jest dobrze widziane i się opłaca.

Sport daje możliwości precyzyjnego dotarcia do społeczności lokalnych i zbudowania niepowtarzalnej więzi, jeżeli wspierane jest coś, co jest dla niej ważne; przykład: lokalny klub sportowy. Planując działania marketingowe, można dotrzeć do wyjątkowo zaangażowanych grup odbiorców, niejednokrotnie wymagających, ale jeśli się ich do siebie przekona, będą najlepszymi i najbardziej wiarygodnymi ambasadorami marki.

close
Translate »