Projektanci Enaj nie ograniczają się do kreślenia linii, tworzenia kształtów i modelowania projektów.

Jesteśmy proekologiczni
Działalność charytatywna
Inicjatywy
Najnowsze artykuły
Zobacz więcej
Search
TOP

Sportowcy angażują się w marketingową współpracę ze znanymi markami. W akcje o charakterze społecznym, wolontariat i zbiórki dla potrzebujących.

Wielu z nich zakłada własne fundacje i wykorzystuje moc swojego wizerunku- pomagając. Przedstawiamy subiektywny ranking ciekawych inicjatyw ze sportowcami w tle.

Robert Lewandowski jest Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF. W ramach UNICEF Robert zaangażował się w akcje „Głos Dzieci” w Jordanii, Reszta w Twoich rękach, wspierał również aktywnie działania UNICEF w Nepalu. Robert Lewandowski corocznie, przed Świętami Bożego Narodzenia, wspólnie z żoną Anną, wspierają ubogie i potrzebujące pomocy rodziny. Państwo Lewandowscy wspomagają równocześnie prospołeczny projekt, który pozwala dzieciom, uczyć się wygrywać w szkole, jak i w życiu. (Zdjęcie:https://www.unicef.pl/O-nas/Nasz-zespol/Ambasadorowie-Dobrej-Woli-UNICEF/Robert-Lewandowski).

Jakub Błaszczykowski razem ze swoimi przyjaciółmi powołali w 2015 roku fundację „Ludzki Gest”. Głównym celem Fundacji jest kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci i młodzieży, poprzez wspieranie ich rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem kultury fizycznej. Fundacja – organizując turnieje sportowe, koncerty charytatywne, itp., zbierając w ten sposób fundusze na leczenie, rehabilitację, pomoc socjalną i rozwój talentów młodych ludzi. (Zdjęcie:http://ludzkigest.org).

Krewniacy, kampania jest jedną z największych kampanii społecznych w Polsce, początki sięgają 1997 roku. Akcje promują: Sylwia Gruchała, Przemysław Saleta, Iwona Guzowska, Leszek Kuzaj. Ma na celu promocję Honorowego Krwiodawstwa i przekazanie rzetelnej informacji o potrzebach systemu krwiolecznictwa.

Szlachetna Paczka jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów społecznych w Polsce. Z informacji- pierwszym znanym sportowcem, który zaangażował się w akcję był Tomasz Majewski. W 2009 roku pomógł młodej matce  z dwójką dzieci. W kolejnym roku do zrobienia paczki zaprosił Monikę Pyrek i Piotra Małachowskiego. W Paczkę zaangażowali się piłkarze Realu Madryt z Cristianem Ronaldo i Jerzym Dudkiem na czele. Do Szlachetnej Paczki dołączyli także; Kamil Stoch, Ula i Agnieszka Radwańskie, Rafał Majka, Mariusz Wlazły, Krzysztof Diablo Włodarczyk, Mariusz Czerniakowski, Maja Włoszczowska, Anita Włodarczyk i wielu innych.

Runmageddon Biznes Szlachetna Paczka to nowa inicjatywa promująca i kształtująca postawy prospołeczne wśród pracowników firm. Biorą oni udział w specjalnych edycjach Runmageddonu, z których dochód jest przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki. To polska odpowiedź na światowe trendy w biznesie i nowatorska formuła działań CSR. (Zdjęcie: https://www.szlachetnapaczka.pl/paczka-news).

Zaufanie i emocje kibiców (konsumentów), które są związane z daną osobą, przekładają się na kolejne kontrakty reklamowe.

Popularność zawodników przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie firm, które chcą by dany sportowiec zasilił szeregi promotorów marki czy twarzy danego produktu.

W przypadku polskiej kadry ilość kontraktów reklamowych prezentuje się imponująco. Po pierwsze zawodnicy drużynowo występują w akcjach sponsorów reprezentacji- przykładem jest Lotos. Po drugie w pierwszej dziesiątce, dwóch laureatów, to piłkarze: Kuba Błaszczykowski (PepsiCo, LG, Play) i Robert Lewandowski (Gillette, Huawei, T-Mobile, Vistula, Coca-Cola, Grupa Lotos, Head&Shoulders, Nike, apartamenty Złota 44). W kampaniach brał udział także trener Adam Nawałka; promował loterię urodzinową firmy Leroy Merlin i realizował działania dla firmy Fakro pod hasłem „Żyj z wizją”.

Gwiazdy świata sportu to marki same w sobie. Wzbudzają dobre emocje, kibicujemy im podczas sportowych zmagań. Sportowcy stanowią zupełnie odrębny „segment” w gronie szeroko rozumianych celebrytów. Sportowców wyróżnia ambicja i spokój, rozsądek. Co najważniejsze są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. Często jest to klucz do skutecznej komunikacji, przebić się z przekazem, nie popadając w sztuczność.

Najbardziej wpływowi z polskich gwiazd; (w/w) i za nimi kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc (klocki hamulcowe BRECK, zakłady Lotto, zegarki Atlantic), koszykarz Washington Wizards Marcin Gortat (internet LTE Play, stacja telewizji teleTOON+). Pierwszą piątkę zamyka Adam Małysz (Generali, Sony).

Postawienie na sportowca ma szereg zalet, nie mniej jednak pojawiają się w wyniku takiej współpracy zagrożenia, jak: ryzyko kontuzji, gorszej formy czy dopingu. Przykład Nike z Lancem Armstrongiem, Marion Jones, Oskarem Pistoriusem. Hertz z O.J. Simsononem. Marki w takich sytuacjach odcinają się od sportowców, nie chcą być kojarzone z jego negatywną postawą. Mimo tych głośnych przykładów, różne badania wskazują, że na sport warto postawić. Połączenie sportu i marketingu jest dobrze widziane i się opłaca.

Sport daje możliwości precyzyjnego dotarcia do społeczności lokalnych i zbudowania niepowtarzalnej więzi, jeżeli wspierane jest coś, co jest dla niej ważne; przykład: lokalny klub sportowy. Planując działania marketingowe, można dotrzeć do wyjątkowo zaangażowanych grup odbiorców, niejednokrotnie wymagających, ale jeśli się ich do siebie przekona, będą najlepszymi i najbardziej wiarygodnymi ambasadorami marki.

Dla Fana sportu

Kibicowanie weszło nam już tak mocno w krew, że podczas wspierania „Naszych” potrafimy się jednoczyć i razem bawić. Miłośnicy sportów nie tylko piłkarskich pokochali Strefy Kibica, lubią wspólne dopingować sportowców w większym gronie, gdzie emocje sięgają zenitu.

Rywalizacja i walka o medale są oczywiście istotą igrzysk, ale bardzo ważnym miejscem jest Strefa Kibica jak pokazują przykłady poprzednich edycji, strefy zabawy i rozrywki cieszą się olbrzymim zainteresowaniem zarówno mieszkańców jaki turystów. Kibiców przyciąga muzyka na żywo, pokazy sportowe, ciekawe wydarzenia kulturalne, pokazy laserowe i wiele innych zabaw. Miejsca odwiedzają także sportowcy, można uzyskać autografy czy wykonać zdjęcia z ulubieńcami znanych ze sportowych aren. Oprócz pokaźnych ekranów, na których można oglądać transmisje, przygotowywane są także Strefy Małego Kibica 🙂 z licznymi atrakcjami tak aby przyciągnąć całe rodziny. Sama możliwość oglądania wydarzeń sportowych, czy ograniczenie się do wieczornych koncertów to by było za mało.

Stworzenie odpowiedniej atmosfery. Show związanego z oświetleniem np. przy zmaganiach odbywających się nocą. Zapewnieniem fotorelacji. Gadżety niezbędne do dopingu aby wesprzeć zawodników. Odpowiednie nagłośnienie. Konkursy i niespodzianki przygotowane przez sponsorów. To tylko nie liczne zabiegi aby zagwarantować świetną zabawę.

Strefy Kibiców powstają przy okazji różnych wydarzeń sportowych. Ich formuła zależna jest od wielu czynników, możliwości sponsorskich czy pozyskanych zgód, jednak wszystkie opierają się na podstawowym celu, jakim jest uatrakcyjnienie danego wydarzenia. Zaletą Stref Kibica jest otwartość dla szerokiej publiczności, zazwyczaj bezpłatny dostęp, co przekłada się na zwiększenie zainteresowania daną dziedziną sportową i wzrastającą popularnością tej formy rozrywki.

Najpopularniejszy olimpijski sport

Zawody Polish Open wróciły na golfową mapę Polski w randze europejskiej ligi Pro Golf Tour. Ten olimpijski sport należy do najpopularniejszych, zarówno pod względem liczby widzów, jak i zawodników. Szacuje się, że po kij golfowy regularnie sięga 60 milionów ludzi. Golfiści są w czołówce najlepiej zarabiających sportowców, a w krajach takich jak Portugalia, Hiszpania czy Turcja, golf stanowi jedną z głównych gałęzi turystyki. W liczbie zawodowych graczy nie mają sobie równych Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy i USA. W Stanach Zjednoczonych blisko 50 milinów ludzi deklaruje, że wybiera taki sposób rekreacji. W Europie szacuje się, że liczba amatorów to przeszło 4 miliony. Jedni znajdują wyciszenie, doceniają kontakt z naturą na wielohektarowych obiektach, inni szukają emocji sportowych. Niezależnie od motywów jedną z jego największych atrakcji jest fakt, że wśród blisko 18 tysięcy światowych pól nie ma dwóch jednakowych. Pasjonaci teren do gry znajdują prawie w każdym zakątku globu, od pustynnych terenów dalekiej Austrii, przez zielone części Europy, aż po koła podbiegunowe.
W golfie doceniają potencjał, Jerzy Dudek i Mateusz Kusznierewicz.

Projekty, które stają się prototypami, wyrastają ze ścisłej współpracy z miłośnikami sportów.
Filozofia Enaj Sport odpowiada sloganowi  FITTING EMOTIONS, zawsze będzie dążyć do absolutnego zadowolenia fascynatów sportów.

Czapka, jako część odzieży sportowej, stała się koniecznym składnikiem codziennego ubioru golfisty – połączeniem funkcjonalności i stylu.

Prezentowany model:

* został wykonany z delikatnej dzianiny z wiskozy bambusowej
* jest bardzo elastyczny, idealnie dopasowuje się do głowy
* ma właściwości antybateryjne
* umożliwia znakomite oddychanie skóry
* jest niezwykle lekki

Dla uzależnionych sportem

Bertrand Piccard  pomysłodawca Solar Impulse i André Borschberg współzałożyciel; piloci Szwajcarscy; odbyli pierwszą w historii podróż dookoła świata samolotem zasilanym energią słoneczną. Lot Solar Impulse dookoła świata odbył się w 2015 roku.

Przygotowywali się na ok. 500 godzin rzeczywistego lotu. Całe przedsięwzięcie okrążenia ziemi zajęło około 5 miesięcy. Przez cały ten czas nad żywieniem pilotów czuwali naukowcy z Nestlé, którzy już od ponad 9 lat ściśle współpracują z Solar Impulse.

Samolot, którym polecieli, wykonany jest z włókna węglowego. Rozpiętość skrzydeł wynosi 72 m i jest większa niż w Boeingu 747. Solar Impulse waży zaledwie 2300 kg, czyli mniej więcej tyle, co samochód, a w jego skrzydłach znajduje się 17 248 ogniw słonecznych, zasilające silniki elektryczne energią odnawialną. Ogniwa słoneczne w ciągu dnia pozwalały też naładować cztery baterie litowe, które umożliwiały lot także w nocy.

Jak zdefiniować sukces na najwyższym poziomie? Wytrawni koneserzy wśród sportowców nie mają z tym problemu! Inwestycja na długie lata, która codziennie dostarcza adrenaliny i wyrafinowanych korzyści! Dlatego właśnie Enaj Sport oferuje jedyną w swoim rodzaju ofertę, która pomaga każdemu biznesowi, który zamierza pokazać cenne wyniki.

Idealnie dopasowany do filozofii firmy i osobowości każdego klienta.

Dlaczego ludzie wylewają krew, pot i łzy na ekstremalnych biegach?

Nie wiem 😉 … Kilka tytułów mistrzowskich, mnóstwo wysiłku, zabawy i dalej nie wiem…
35 km 😛 tyle pokonuję tygodniowo i 100 km rowerek- skromniutko 🙂

O sponsoringu i marketingu wokół tego wydarzenia- tutaj podzielę się z Wami.

Założeniem jest, aby ludzie sobie pomagali i wspierali się na wzajem. Ciężko jest znaleźć inne tego tupu przedsięwzięcia. Jest więc jak w życiu, nie realne do pokonania, ale wkładasz wysiłek, otrzymujesz pomoc od innych i w efekcie dajesz radę. Satysfakcja jest gigantyczna!
Takie podejście przenosi się na całe życie. Daje niesamowitego kopa w codziennym funkcjonowaniu. Tu tkwi tajemnica 🙂

Przygotowania rozpoczynają się już rok wcześniej. Dostosowywujemy zapotrzebowania na poszczególne grupy produktów, od liczby koszulek, czapek, spodenek, medali uwzględniając potencjał frekwencyjny i rozwiązania logistyczne. Kolejno powstaje szczegółowa koncepcja z partnerami strategicznymi wydarzenia. To interesujący i innowatorski punkt, pozwala sponsorom, korporacjom określić dodatkowe elementy komunikacyjne, zbieżne z ich celami marketingowymi.

Chcemy pracować z markami, które w biznesie wyznają górne wartości, którym przyświecają wielkie cele. Siła i charakter, walka z słabościami i chęć zmiany na lepsze nie są obce.

Ten obszar współpracy jest dla mnie bardzo ważny.

Czy rynek upominków może pomóc firmom?

Praca w powierzchni open space wymaga, aby od czasu do czasu przewinął się element identyfikacji wizualnej. Nowoczesne biuro powinno być wyposażone w firmowe kubki, długopisy, notesy. Dobrze jest, jeśli elementy identyfikacji wizualnej przewijają się w codziennym życiu. W biurowcach pracownicy poruszają się przy użyciu kart magnetycznych, zatem mamy tu i karty i przydałyby się smycze najlepiej ze skipassem. Przyjmowanie nowej kadry i przekazanie upominku powitalnego w formie kalendarza jest mile widziane. Papeteria firmowa, koperty także powinny być zrealizowane.

Rynek gadżetów reklamowych wykonał wielki postęp. Oferta rozszerzyła się znacznie, widać to na eventach, targach. Zatem ciekawy gadżet wykonany na zamówienie, który aktywnie uczestniczy w rynku i aktywizuje pracowników jest miłym i zarazem koniecznym rozwiązaniem.

W ostatnim czasie firmy powołują do życia reprezentacje, biegaczy, kolarzy, pływaków, piłkarskie. Powstają teamy firmowe, które łączą wspólne inicjatywy i jednocześnie wnoszą dodatkowe wartości dla środowiska w których na codzień funkcjonują. Projekty koszulek, odzieży sportowej będą doskonale identyfikować uczestników. Zdrowa sportowa rywalizacja wpisuje się w krajobraz biznesowy. Pozwala to na budowanie marki, jest korzystne dla zdrowia, zwiększa produktywność pracowników i przy wielu projektach pomaga osobom w potrzebie.

Klient także się zmienił jest bardzo świadomy, dlatego niektóre elementy mogą wydawać się niestosowne. Ważne jest zatem aby były estetyczne i zaprojektowane z poczuciem smaku. Dużą rolę odgrywa jakość materiałów. Do wyboru jest wiele prezentów, które nie tylko ładnie wyglądają, są też praktyczne. Pendrive-y, portfele, wszelkie akcesoria związane z wszechobecnymi smartphon-ami, smycze, etui, ładowarki.

Opcją optymalną wydaje się tworzenie usług pod klucz, dostarczenie możliwie szerokiej oferty gadżetów, projektów, tak aby klient nie był zmuszony szukać dostawców dla każdego pojedynczego upominku. Katalog produktów i usług powinien zostać poszerzony o możliwie kreatywne rozwiązania. Dobierając surowce, wzory należy pamiętać, że liczy się jakość.

Nagroda

Łatwo się uzależniamy, wiąże się to chęcią uzyskania nagrody. Nie mniej jednak kierują na mi dwa powody. Jeden to poszukiwanie i oczekiwanie przyjemności: na przykład poszukiwanie pożywienia i uczucie sytości i ten jest zawsze atrakcyjny. Drugi może podlegać wypaczeniu przez przyzwyczajenie: na przykład uzależnienia od hazardu, seksu, narkotyków, doznania są coraz słabsze, a oczekiwania pozostają tak samo mocne.

Nuggets

Jest jeszcze jeden 🙂 odrobina aktywności fizycznej.

Endorfiny to nasza ulubiona grupa hormonów peptydowych, które swoją budową przypominają morfinę. Wytwarzane są w układzie nerwowym nawet podczas najmniejszego wysiłku fizycznego.

Ciekawym odkryciem naukowców jest „endorfina biegacza”, kiedy to niedotleniony organizm działa stresogennie paradoksalnie wyrzucając dużą ilość hormonów szczęścia. Dzięki temu wysiłek fizyczny jest najlepszym pogromcą stresu, który towarzyszy często w życiu zawodowym i w prywatnym.

Zdrowy styl życia buduje równowagę pomiędzy działaniem i zwiększaniem możliwości działania.

 mocna grupa z Wurth Polska 🙂