Projektanci Enaj nie ograniczają się do kreślenia linii, tworzenia kształtów i modelowania projektów.
Jesteśmy proekologiczni
Działalność charytatywna
Inicjatywy
Najnowsze artykuły
Zobacz więcej
Search
TOP
Sportowo – Enaj
14876
page-template-default,page,page-id-14876,eltd-core-1.1,awake-ver-1.0,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-side-menu-slide-from-right,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Sportowcy angażują się w marketingową współpracę ze znanymi markami. W akcje o charakterze społecznym, wolontariat i zbiórki dla potrzebujących.

Wielu z nich zakłada własne fundacje i wykorzystuje moc swojego wizerunku- pomagając. Przedstawiamy subiektywny ranking ciekawych inicjatyw ze sportowcami w tle.

Robert Lewandowski jest Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF. W ramach UNICEF Robert zaangażował się w akcje „Głos Dzieci” w Jordanii, Reszta w Twoich rękach, wspierał również aktywnie działania UNICEF w Nepalu. Robert Lewandowski corocznie, przed Świętami Bożego Narodzenia, wspólnie z żoną Anną, wspierają ubogie i potrzebujące pomocy rodziny. Państwo Lewandowscy wspomagają równocześnie prospołeczny projekt, który pozwala dzieciom, uczyć się wygrywać w szkole, jak i w życiu. (Zdjęcie:https://www.unicef.pl/O-nas/Nasz-zespol/Ambasadorowie-Dobrej-Woli-UNICEF/Robert-Lewandowski).

Jakub Błaszczykowski razem ze swoimi przyjaciółmi powołali w 2015 roku fundację „Ludzki Gest”. Głównym celem Fundacji jest kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci i młodzieży, poprzez wspieranie ich rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem kultury fizycznej. Fundacja – organizując turnieje sportowe, koncerty charytatywne, itp., zbierając w ten sposób fundusze na leczenie, rehabilitację, pomoc socjalną i rozwój talentów młodych ludzi. (Zdjęcie:http://ludzkigest.org).

Krewniacy, kampania jest jedną z największych kampanii społecznych w Polsce, początki sięgają 1997 roku. Akcje promują: Sylwia Gruchała, Przemysław Saleta, Iwona Guzowska, Leszek Kuzaj. Ma na celu promocję Honorowego Krwiodawstwa i przekazanie rzetelnej informacji o potrzebach systemu krwiolecznictwa.

Szlachetna Paczka jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów społecznych w Polsce. Z informacji- pierwszym znanym sportowcem, który zaangażował się w akcję był Tomasz Majewski. W 2009 roku pomógł młodej matce  z dwójką dzieci. W kolejnym roku do zrobienia paczki zaprosił Monikę Pyrek i Piotra Małachowskiego. W Paczkę zaangażowali się piłkarze Realu Madryt z Cristianem Ronaldo i Jerzym Dudkiem na czele. Do Szlachetnej Paczki dołączyli także; Kamil Stoch, Ula i Agnieszka Radwańskie, Rafał Majka, Mariusz Wlazły, Krzysztof Diablo Włodarczyk, Mariusz Czerniakowski, Maja Włoszczowska, Anita Włodarczyk i wielu innych.

Runmageddon Biznes Szlachetna Paczka to nowa inicjatywa promująca i kształtująca postawy prospołeczne wśród pracowników firm. Biorą oni udział w specjalnych edycjach Runmageddonu, z których dochód jest przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki. To polska odpowiedź na światowe trendy w biznesie i nowatorska formuła działań CSR. (Zdjęcie: https://www.szlachetnapaczka.pl/paczka-news).

Zaufanie i emocje kibiców (konsumentów), które są związane z daną osobą, przekładają się na kolejne kontrakty reklamowe.

Popularność zawodników przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie firm, które chcą by dany sportowiec zasilił szeregi promotorów marki czy twarzy danego produktu.

W przypadku polskiej kadry ilość kontraktów reklamowych prezentuje się imponująco. Po pierwsze zawodnicy drużynowo występują w akcjach sponsorów reprezentacji- przykładem jest Lotos. Po drugie w pierwszej dziesiątce, dwóch laureatów, to piłkarze: Kuba Błaszczykowski (PepsiCo, LG, Play) i Robert Lewandowski (Gillette, Huawei, T-Mobile, Vistula, Coca-Cola, Grupa Lotos, Head&Shoulders, Nike, apartamenty Złota 44). W kampaniach brał udział także trener Adam Nawałka; promował loterię urodzinową firmy Leroy Merlin i realizował działania dla firmy Fakro pod hasłem „Żyj z wizją”.

Gwiazdy świata sportu to marki same w sobie. Wzbudzają dobre emocje, kibicujemy im podczas sportowych zmagań. Sportowcy stanowią zupełnie odrębny „segment” w gronie szeroko rozumianych celebrytów. Sportowców wyróżnia ambicja i spokój, rozsądek. Co najważniejsze są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. Często jest to klucz do skutecznej komunikacji, przebić się z przekazem, nie popadając w sztuczność.

Najbardziej wpływowi z polskich gwiazd; (w/w) i za nimi kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc (klocki hamulcowe BRECK, zakłady Lotto, zegarki Atlantic), koszykarz Washington Wizards Marcin Gortat (internet LTE Play, stacja telewizji teleTOON+). Pierwszą piątkę zamyka Adam Małysz (Generali, Sony).

Postawienie na sportowca ma szereg zalet, nie mniej jednak pojawiają się w wyniku takiej współpracy zagrożenia, jak: ryzyko kontuzji, gorszej formy czy dopingu. Przykład Nike z Lancem Armstrongiem, Marion Jones, Oskarem Pistoriusem. Hertz z O.J. Simsononem. Marki w takich sytuacjach odcinają się od sportowców, nie chcą być kojarzone z jego negatywną postawą. Mimo tych głośnych przykładów, różne badania wskazują, że na sport warto postawić. Połączenie sportu i marketingu jest dobrze widziane i się opłaca.

Sport daje możliwości precyzyjnego dotarcia do społeczności lokalnych i zbudowania niepowtarzalnej więzi, jeżeli wspierane jest coś, co jest dla niej ważne; przykład: lokalny klub sportowy. Planując działania marketingowe, można dotrzeć do wyjątkowo zaangażowanych grup odbiorców, niejednokrotnie wymagających, ale jeśli się ich do siebie przekona, będą najlepszymi i najbardziej wiarygodnymi ambasadorami marki.

 

Sponsoring polskiej piłki.

Piłka nożna jest najbardziej skomercjalizowaną dyscypliną, ponad jedna czwarta (26,3%) przychodów ze sprzedaży praw sponsoringowych należy do footballu. Coraz lepsze wyniki umacniają pozytywny wizerunek polskiej piłki nożnej wzrasta wartość marketingowa tej dyscypliny.